För medeltunga till tunga 4×4 fordon. Tack vare den öppna yttre axeln, ger detta däck god hantering och bromsning egenskaper även om lätt terräng. Denna fyra djupa och breda omkretsspår vidgas mot öppningen, se mycket bra motstånd mot vattenplaning och minska däckets skador genom att hindra stenar från att fastna. Tack vare deras ribbade karakteristiska och uttalad Siping, de tre runtomgående blocket rader ger en noggrann styrrespons och mycket bra linjärt prestanda och samtidigt garantera att däcket rullar mycket smidigt och tyst. Höjdpunkter: Ett högpresterande däck för framförande på väg och allmän terrängkörning Utmärkt hantering och bromsprestanda Bra skydd mot vattenplaning Exakt styrrespons och superb rak uppföljning Vid en punktering kan däck med Run-Flat-system fortfarande leverera stabilitet och komfort en viss sträcka. För att klara detta har däck med SSR (Self-Supporting Run-Flat Tyre) system en gummiförstärkning för att bära upp vikten av fordonet vid en punktering. SSR systemet passar särskilt bra till prestandabilar och även personbilar med kraftfulla motorer och 50 profil eller lägre. Däckets förstärkta sidovägg bär upp bilens vikt och låter föraren säkert manövrera bilen ytterligare 80 kilometer i max 80 km/h. I de flesta fall hjälper detta föraren att ta sig till sitt mål eller annars nästa verkstad eller däckhandlare. SSR-systemet finns både till sommar-, och vinterdäck. Då vissa system som marknadsförs av våra konkurrenter kräver specialfälgar, klarar Continentals alla system av att monteras på alla konventionella fälgar. Detta tar bort behovet av nyinvesteringar av specialfälgar och specialverktyg. SSR eliminerar även kravet på ett reservhjul, som sällan kommer till användning, vilket innebär att bilisten får mer bagageutrymme och lägre bränsleförbrukning. Både SSR- och CSR-systemen fungerar dessutom utmärkt med Continentals konkurrenters däck.